הם מסייעים בשיפור ביצועים, משפרים את זרימת הדם ומאפשרים ליהנות מאימון טוב יותר. בשנים האחרונות הפכו גרבי הלחץ לפריט פופולארי בקרב רצים, בזכות יתרונותיהם הרבים. כך תדעו מתי מומלץ להשתמש בהם ואיך הם תורמים לאימון הריצה שלכם

אם פעם ביגוד הלחץ שימש בעיקר אנשים הסובלים מבעיות ורידים, בעיות בזרימת הדם ומחלות בכלי הדם, כיום הוא הפך לנפוץ במיוחד, וספורטאים מקצועיים בעולם כולו כבר אימצו אותו כחלק משגרת האימונים שלהם. גרבי לחץ מיועדים במיוחד לסוגי ספורט המצריכים סיבולת גבוהה כמו ריצה, והם מאפשרים לשפר שיאים אישיים תוך הפחתה משמעותית של העומס.

כיצד גרבי לחץ תורמים לאימון הריצה?

טכנולוגיית הקומפרשן (הלחץ) הפכה לנפוצה מאוד בקרב ספורטאים בזכות יתרונותיה הרבים:

  • מניעת תשישות לאחר האימון
  • שיפור את זרימת הדם
  • הפחתת נפיחות
  • זירוז החלמה לאחר פציעות ספורט
  • תמיכה בגידים, בשרירים ובמפרקים וסיוע בהפחתת הכאב

גרבי לחץ לספורט

השימוש בגרבי לחץ הוכח מחקרית כמסייע בהתאוששות לאחר אימון. גרבי לחץ מסייעים לשיפור חילוף החומרים בשרירים וכך הם משפרים את ביצועיהם ומזרזים את תהליך ההתאוששות של הגוף לאחר פעילות מאומצת. בשנים האחרונות בוצע מחקר ממוקד אשר בדק את השפעות בגדי לחץ על רצי מרתון מקצועיים אשר אינם סובלים מבעיות בכלי הדם. תוצאות המחקר העלו כי לאחר ריצה עם בגדי לחץ, לרבות גרבי לחץ לריצה, זמן ההתאוששות של כלי הדם ושל השרירים מהיר יותר. השימוש בהם סייע באופן ישיר בשיפור הישגים, כאשר חל קיצור של כ15% מזמן הריצה לאורך חצי מרתון – נתון מדהים לכל הדעות.

איך זה עובד?

גרבי הלחץ עשויים בטכנולוגיית אריגה מיוחדת הגורמת ללחץ מתון על כפות הרגליים. לחץ זה מספק התנגדות גדולה יותר וכך יוצר השפעה חיובית על ההחזר הוורידי. הלחץ אשר מופעל על הרגל מגביר את ההחזר הוורידי וכך משפר את החזר הדם לכיוון הלב. פעולה זו מאפשרת תחלופה מחודשת של CO2 אשר נפלט דרך הריאות, והדם “נטען” בחמצן שזורם לשרירים דרך העורקים. מדובר ביתרון משמעותי, אשר תורם למהלך האימון ולהתאוששות טובה ומהירה יותר.

סיוע בהתאוששות לאחר אימון

גרבי לחץ לריצה מונעים מהדם להצטבר באזור הרגליים ולגרום לנפיחות ולבצקות. בנוסף, השימוש בהם בזמן אימון ולאחריו תורם באופן משמעותי לפינוי מהיר יותר של לקטט (חומצת חלב) בזכות הגברת זרימת הדם לשריר, אשר מספק חמצן התורם לפינוי הלקטט וכן בזכות ההשפעה על ההחזר הוורידי. פעולה זו מסייעת בהתאוששות מהירה ומונעת עייפות שרירים.

הפחתת פציעות

אתגר מוכר עימו מתמודד כל מי שעוסק בריצה הוא בעיית הזעזועים, הידועים גם בתור “רעידות”, אשר נוצרים בזמן ריצה. זעזועים אלה מגבירים את העומס על השרירים ולאורך זמן עלולים גם להוביל לפציעות ספורט. השימוש בגרבי לחץ מסייע בצמצום ובלימת זעזועים וכך תורם בהפחתת העומס ומקטין את הסיכון לפציעה. הגרביים מומלצים לשימוש גם עבור אנשים הסובלים מבעיות או רגישות בברכיים, בזכות יכולתם להפחית את עוצמת הזעזועים. בנוסף לכל אלה, השימוש בגרבי לחץ מונע היווצרות של חשמל סטטי ומונע היווצרות של יבלות, שלפוחיות ושפשפות.

לרוץ עם גרבי קומפרשן

גרבי לחץ מומלצים לספורטאים

גרבי האולטראלייט של חברת CEP מעוצבים במיוחד עבור ספורטאים והם משלבים טכנולוגיות מתקדמות: טכנולוגיית FERAN ICP מאפשרת לגרביים להישאר יבשים במשך כל זמן האימון, בזכות השימוש  במפוליאמיד היידרופילי, חומר חדשני השומר על כפות הרגליים יבשות באמצעות ספיגה וסיפוח הזיעה החוצה.  טכנולוגיית Hei Q –  הינה טכנולוגיה ייחודית לקירור הגוף, אשר בנוסף מונעת הצטברות של לחות.

גרבי האולטראלייט נחשבים לקלים במיוחד, בזכות סיבי הפחמן המשולבים בבד. סיבים אלו מסייעים בחיזוק הבד ותורמים לאלסטיות ולאווריריות שלו, ובד בבד שומרים עליהם קלי משקל. יתרון בולט נוסף לגרביים הינו מידת הלחץ אשר משתנה בהדרגה ותורמת לשיפור זרימת הדם. כך, מידת הלחץ בקרסול עומדת על כ-26 mmHg, כאשר מידת הלחץ בשוק הינה רק כ-20 mmHg.

באפשרותכם להתאים את רמת הלחץ בגרביים בהתאם לרמה המתאימה לכם. תוכלו לנסות את גרבי הלחץ לריצה במידת לחץ או חזקה או חזקה מאוד על מנת למנוע היווצרות של בעיות בריאותיות ברגליים בזמן מאמץ פיזי, כאשר רמות הלחץ שבין 20-30 mmHg מיועדות לסוגי ספורט בעצימות גבוהה.